Recenzja „Chłopak, który zakradał się do mnie przez okno” – K. Moseley

Autor: Kirsty Moseley
Tytuł: Chłopak, który zakradał się do mnie przez okno
Wydawnictwo: HarperCollins Polska

chlopak-ktory-zakradal-sie-do-mnie-przez-okno-b-iext43233939

Na tę książkę natrafiłam zupełnie przypadkiem, podczas szukania czegoś do czytania w przerwie świątecznej. W aplikacji „Legimi” pojawiła się w zakładce Bestsellery, więc stwierdziłam, że warto oderwać się na chwilę od kryminałów i zasiąść do czegoś nowego.

„Chłopak, który zakradał się do mnie przez okno” to książka polecana dla młodzieży, poruszająca wątek pierwszej miłości, ale również trudnego dzieciństwa. Opowiada o dwójce młodych ludzi, którzy mają ze sobą od lat pewną, nikomu nieznaną zażyłość. Z biegiem czasu rozkwita między nimi wielka miłość, która nie chce przygasnąć z upływem czasu.

Sama nie wiem, co sądzić o tej książce. Z jednej strony to całkiem ciekawa powieść dla młodzieży o miłości chłopaka popularnego do dziewczyny mniej popularnej. Z drugiej jednak strony porusza ona wątki trudnego dzieciństwa, jakie przeszło jedno z nich. Gdyby książka była jedynie o tej pięknej, poruszającej serca czytelników miłości, to wypowiedziałabym się na jej temat całkiem pozytywnie i zaliczyła ją do książek z serii „przeczytać i zapomnieć”.

Śmiało mogę napisać, że autorka za bardzo chciała upiększyć i tym samym urozmaicić swoją historię wplatając w nią wątek agresywnego ojca i dziewczyny, która nie daje się nikomu dotknąć. Jednak te wątki znacznie psują cały zarys powieści, ponieważ momentami czytelnik sam do końca nie wie, co się dzieje w całej historii. Niektóre momenty są wręcz przewidywalne i banalne, inne zaś zaskakują, ale nie pasują do całości.

Ciężko mi jednoznacznie określić, czy książka spod pióra Kirsty Mosley mi się podobała. Wydaje mi się, że moja opinia byłaby inna, gdybym przeczytała ją będąc jeszcze w gimnazjum czy w liceum. W tym momencie mogę tylko zachęcić Was do przeczytania i wyrażenia własnych opinii.

Skomentuj

