Recenzja „Duch w sieci” – Kevin Mitnick, Simon William L.

Autor: Kevin Mitnick, Simon William L.
Tytuł: Duch w sieci
Wydawnictwo: Pascal

duch-w-sieci

Książkę kupiłam dość dawno, ale nie mogłam się „porządnie” do niej zabrać i wciąż odkładałam na tak zwane „później”, które nigdy nie nadchodziło. W zasadzie nie przepadam za biografiami, nie czytałam ich zbyt wiele i ciężko mi się przełamać, by zacząć je czytać. W swojej karierze czytelniczej mam różne „zrywy” i często pochłaniam przez dany okres literaturę jednego typu, jednak nigdy nie były to biografie. Ale sama historia Kevina Mitnicka mnie na tyle zainteresowała, że postanowiłam oddać się lekturze i szczerze mówiąc – nie żałuję!

Sama postać głównego bohatera jest mi dobrze znana. Kevin Mitnick jest najbardziej znanym hakerem na świecie, który zaczynał od hakowania telefonicznego. Wiele lat odsiedział w więzieniu za swoje przestępstwa, wiele też się ukrywał. „Duch w sieci” nie jest jego pierwszą książką, jednak innych nie udało mi się jeszcze przeczytać.

Autobiografię Mitnicka bardzo przyjemnie się czyta, autor jest bardzo zabawny, szczery ze swoimi czytelnikami i dość dokładny w opisywaniu przykładów ze swojego hobby. Jest też bardzo inteligenty i sprytny. Pokazuje w swojej książce, jak dobrze w wielu przypadkach potrafił posługiwać wyłącznie swoim sprytem, by zdobyć niektóre informacje. Socjotechniki, które wiele razy stosował pokazują, jak naiwni są ludzie pracujący w wielu branżach.

Ciekawie również ukazana jest nieudolność FBI w tamtych czasach, która nie potrafiła nie tylko znaleźć Kevina, ale również sama wpadała często w jego pułapki. Sama technologia wykorzystywana w tamtych czasach (przełom lat ’80/’90) jest tak dobrze przestawiona i opisana, że każdy czytelnik może sobie uświadomić, jak bardzo poszliśmy technologicznie do przodu, w tak krótkim czasie!

Wydaje mi się, że nie trzeba mieć dużej wiedzy technologicznej, aby przeczytać autobiografię Mitnicka. Wiele rzeczy opisuje na tyle prosto i dokładnie, że ciężko byłoby nie zrozumieć. Osobiście jest on osobą, która bardzo mi imponuje swoimi umiejętnościami i sprytem.

Bardzo polecam wszystkim „Ducha w sieci”, to naprawdę bardzo dobra książka.

Skomentuj

